Monday 19 December 2011

KOKUM PERMAINAN DALAMAN (SAIDINA) 15 JUN 2011

Sekali lagi pada 15 Jun 2011 (Rabu), semua guru, kakitangan dan murid-murid PPKI terlibat dengan KOKUM Permainan Dalaman yang seperti biasa dikendalikan oleh penyelaras PPKI SK.Pekan Sipitang iaitu Cikgu Mohd.Najib.

Permainan dalaman yang telah diperkenalkan kepada murid-murid PPKI pada hari tersebut adalah permainan Saidina iaitu sebuah permainan berpapan seperti permainan Monopoly. Tujuan permainan Saidina adalah membeli hartanah dan mendapaykan keuntungan dan menjual semula atau menyewakan kekayaan para pemain berlipat ganda. 

Sesi penerangan permainan dalaman Saidina kepada murid-murid PPKI oleh Cikgu Mohd.Najib.




Selesai sahaja sesi penerangan tentang tujuan dan cara bermain Saidina, murid-murid PPKI kembali ke kelas masing-masing untuk mencuba cara bermain permainan Saidina dengan lebih lanjut.

Murid-murid PPKI kelas Cempaka sedia memulakan permainan Saidina yang telah disediakan oleh Cikgu Mohd. Najib.




Bukan berselisih faham...murid kelas Cempaka sedang mendengar penjelasan daripada adik Karulazuan tentang giliran siapa membaling dadu.

Cikgu Mohd.Najib sedang membimbing murid-murid kelas Mawar bermain Saidina.

Murid-murid kelas Teratai iaitu murid PPKI Tahap 1 sedang menyiapkan lembaran kerja yang telah diedarkan.


Murid-murid kelas Melati yang telah menyiapkan lembaran kerja yang telah diberikan sedang menonton kartun di komputer, manakala murid kelas Melati yang belum menyiapkan kerja dibantu oleh guru agar kerja yang diberikan dapat disiapkan dengan baik.



Secara keseluruhannya permainan Saidina yang dikendalikan oleh Cikgu Mohd.Najib pada hari tersebut berjaya memberikan satu pengalaman dan pengetahuan baru kepada murid-murid PPKI. Diharap agar kemahiran baru yang baru sahaja dipelajari di kalangan murid ini dapat terus menarik perhatian murid dari semasa ke semasa.



No comments:

Post a Comment